Random Products

06:00

22 de lucruri pe care le urăsc, atunci când merg într-o călătorie


A photo posted by calatorpeplairomanesc (@calatorpeplairomanesc) on


Una dintre pasiunile mele este călătoria, deoarece mă face să descopăr lucruri noi, oameni noi și să aflu povești interesante despre locurile și tradițiile unei zone. Călătoresc în timpul liber și mă gândesc mereu cum să ajung în cele mai frumoase locuri de pe plaiul românesc. M-am izbit de-a lungul timpului cu o serie de neplăceri pe care aș vrea să le detaliez și cum am ajuns la vârsta de 22 ani, pot spune că sunt 22 de lucruri pe care le urăsc, atunci când merg într-o călătorie:
  1. Drumurile proaste și neasfaltat, precum și cele care nu sunt luminate, deoarece acolo se întâmplă cele mai multe accidente. Drumul prost și plin de gropi, așa cum se prezintă în zona Rucăr-Bran. O zonă pe cât de frumoasă și liniștită, pe atât de neasfaltată și de sinistră din cauza luminilor inexistente.
  2. Hotelurile care nu sunt curate și miros urât, de ce să-ți faci o astfel de reclamă, mai ales că nu o să mai fac astfel de popasuri. Unele afaceri ajung să se ducă de râpă pentru că personalul calificat să fac curățenie nu se deranjează nici măcar o zi din 7 să măture pe jos și să aerisească încăperea. M-am cazat în Dej la un hotel și nu cred că am fost mai scârbită decât atunci. Mirosul îngrozitor de urină, la baie țevile erau sparte și se auzea toată noaptea cum picură apa, vopseaua se scorojea de pe pereți, prizele arse și mobilierul zgâria. 
  3. Mâncarea proastă, crudă, sosurile care-ți dau impresia unei ape chioare și preparatele care nu au nici un gust. De curând am pățit acest lucru, la un restaurant de pe Transfăgărășanul și nu am înțeles de ce mâncarea este atât de proastă. Din ce am comandat în farfurie, îmi era jenă de cum se prezenta mâncarea.
  4. Prețurile piperate nejustificate atât pentru cazarea la un hotel, cât și pentru mâncarea care, de altfel nu are nici un gust. Nu mi se pare normal să ceri prețuri de peste 40 de lei pentru o ciorbă fără gust, fără ardei, dără smântână, doar pentru o apă chioară cu doi cartofi. În același timp, nu pot să înțeleg prețurile prea mare de cazare pentru servicii de doi lei.
  5. Locurile aglomerate unde nu ai loc să arunci un ac. Prefer să merg după ce a fost promovat, a trecut perioada aceea de isterie generală și mă pot bucura de liniște, de priveliște, de contrastele naturii fără să aud tot felul de melodii pe fundal.
  6. Prizele arse care nu se mai înlocuiesc cu anii. În general, ai nevoie să-ți încarci telefonul ca să poți vorbi cu cei dragi sau pentru a intra pe rețelele de socializare, iar în cameră găsești trei prize și toate arse, pe lângă acest aspect mai și face un zgomot de la scurtcircuit de ai impresia că o să arzi în două clipe.
  7. Lipsa curățeniei, din hoteluri așa cum am prezentat la punctul 2, dar și la diverse restaurante. Din seria se întâmplă și la case mai mari, în același timp mă întreb cât de greu poate să fie să ștergi, să mături pe jos și să scuturi fețele de masă. Cred că în mai puțin de cinci minute, totul poate să fie lună, fără să-i scârbim pe ceilalți turiști și să-i alungăm de la restaurant în așa fel încât să nu treacă pe acolo.
  8. Comportamentul chelnerilor de a trata clientul de parcă îi cere mâncare gratuită, atunci când preferi un anumit prefarat aflat pe meniu. Mai apoi cu o falcă în cer și una în pământ, să se încumete să preia comanda, fără să ofere soluții alternative. Oare ce poate să fie atât de complicat, să încerci să te porți frumos cu un client, pe permisa ”clientul nostru stăpânul nostru”, adică în limita bunului simț.
  9. Camerele de hotel care nu sunt securizate. Motiv pentru care standardele ar trebui să fie total inferioare, atâta timp cât nu oferi protecție și siguranță clienților tăi. În Grecia și în Bulgaria, am văzut același sistem de securitate printr-o cartelă care blochează ușile și închide curentul, făcând parte din același circuit. La noi este adoptat, doar de către hotelurile de lux, nu la orice pensiune, cum ar fi normal.
  10. Preparatele care apar pe meniu, dar nu sunt disponibile momentan. Nu pot să înțeleg acest lucru, de ce ai scrie într-un meniu foarte multe feluri de mâncare, pe care nu le poți face. Nu ar fi mai simplu să te bazezi pe 3-5 preparate pe care le faci foarte bine și pot fi disponibile oricând?
  11. Solnițele inexistente de la o masă. În primul rând, cred că gusturile nu se discută, mie îmi place să fie mai aromat. Am prieteni care preferă mâncarea foarte condimentată, sărată(deși nu este bun pentru rinichi), cu mult oțet și ulei. Cred că solnițele au rolul lor la o masă, indiferent de preparatele comandate, de la pizza, salată la garnituri, ciorbe.
  12. Șervețelele inexistente de la o masă. Șervețele sunt extrem de utile, fie că mergi la masă cu familia, copii, prietenul/a sau cu diverși colaboratori. Te murdărești și surpriză...NU sunt șervețele, sau în cel mai bun caz sunt insuficient, știu că afectează bugetul, dar nici să  ne batem joc de clienții noștri, pentru câțiva lei.
  13. Chiflele inexistente de la un preparat. Deși sunt foarte slabă, mănânc multă pâine, pentru că este alimentul de bază al ființei umane. Ciorba și chiflele sunt preparatele mele de bază, dependente una de alta, nu le pot mânca separat.
  14. Cuțitele din plastic de la un restaurant. Ok, înțeleg să pui tacâmuri la un fast food, dar nu e același lucru la un restaurant. În general, restaurantele au prețuri mai mari pentru preparate și cred că poți să angajezi un om care să spele vase constant. Nu de alta, dar e foarte neplăcut să tai carne la grătar, carne în sos și tot felul de aperitive cu minunatele cuțite din plastic, fiindcă inevitabil se rup.
  15. Cuțitele neascuțite. E distractiv ca ospătar să vezi cum se chinuie un om să mănânce un preparat. Dar, totuși nu ar fi mai bine să pui niște cuțite care să taie carnea. Nu cred că e atât de scump un ascuțitor, poți să o ascuți și cu o piatră abrazivă.  
  16. Furculițele din plastic de la un restaurant. Nimic mai enervant, să încerci să iei salata cu o furculiță din plastic sau o bucată de carne în care se rup doi-trei dinți de plastic. Dacă tot vrei să ai restaurant, cred că poți să speli câteva cuțite, am pățit de câteva ori asta, în restaurante din Brașov, București și Transfăgărășan.
  17. Eliberarea camerelor de hotel cu multe ore înainte să fie disponibil un mijloc de transport, pentru a ajunge acasă. După ce am petrecut un city break sau mai multe zile într-un oraș, oboseala începe să-și spună cuvântul. Astfel că în ultima zi ai vrea să ajungi mai repede acasă și să te odihnești. Mi-am reîncărcat bateriile, dar trebuie să recunosc că drumul lung este pe cât de frumos, pe atât de obositor. În ultima zi, ai vrea să eliberezi camera și să aștepți câteva minute sau o oră să te urci într-un mijloc de transport, dar dacă mergi cu trenul(adică dacă-ți permiți acest lux) se întâmplă să mai întârzie din te miri ce motive.
  18. WC-urile murdare. Indiferent dacă mergem cu trenul sau cu autobuzul, nu ai vrea să mergi la baie. Nu știu exact, dacă sunt posturi alocate pentru personalul de curățenie, însă este antiigienic de la clanță(asta în cazurile în care ușile se închid, la chiuvetă și closet, pline de bacterii.
  19. Săpun inexistent la WC. Săpunul ar trebui să fie nelipsit dintr-un WC, pentru că ar reduce din bacterii. Sigur, că sunt călători români care suferă de cleptofobie sau în unele cazuri au impresia că toate lucrurile publice le aparțin. Nu este așa, trebuie să le utilizate de toți călătorii sau cel puțin așa cred că este normal. Cam relativ acest subiect, trebuie privit și din partea angajaților, dar și din cea a clienților.
  20. Hârtie inexistentă la WC. Mi se pare o idee bună cu plata la intrarea în WC, în cazul în care cei care primesc banii se ocupă cu dezinfectarea și curățenia acestora. Mai bine să plătesc un leu-maxim doi, dar să am hârtie și săpun, decât să-mi se întoarcă stomacul în două și să optez pentru a merge la baie când este o urgență majoră.
  21. Bacșișul supraapreciat. Mă refer, atunci când ai mai mulți bani la tine  pentru a achita nota de plată, dar nu ai îi ai schimbați și te aștepți să primești restul, ca să decizi tu cât merită să primească în plus angajatul pentru toate criteriile menționate mai sus. Printr-un exces de zel, angajatul consideră că i se cuvine orice, omițând acest aspect, relevant de altfel, de a lăsa clientul să facă alegeri.
  22. Mizeriile aruncate în natură. Din seria, cel din urmă va fi cel dintâi, mi se pare esențial să nu aruncăm gunoaie în natură. Îmi place să merg în diverse locuri și nu înțeleg cum oamenii nu-și pot pune ambalajele într-o pungă și să le arunce la prima pubelă pe care o întâlnesc în cale. Îmi aduc aminte că în liceu am fost să fac curățenie, prin diverse locuri din Brașov și am învățat că ambalajele se descopun între 50 și 500 de ani. Șocant și în același timp ar trebui să ne gândim înainte să aruncăm un ambalaj, pentru că poluăm natura.
Dragi călători pe plai românesc, 
Acestea sunt cele 22 de lucruri pe care le urăsc, atunci când merg într-o călătorie, aspecte pe care le-am sesizat de-a lungul timpului. Călătoriți responsabil și bucurați-vă de peisajele interesante, dar nu încercați să poluați natura.

You Might Also Like

0 Comentarios

Translate