vineri, 22 ianuarie 2016

Mastering The Music Business este prima conferință dedicată industriei muzicale din România

prima conferinta dedicata industriei muzicale din romania

Mastering The Music Business este prima conferință dedicată industriei muzicale din România. Conferință dedicată industriei muzicale din România va avea loc în perioada  perioada 16 – 17 februarie 2016, la Hanul Gabroveni din București. 


Mastering The Music Business este prima conferință dedicată industriei muzicale de pe plaiul românesc, prin care profesioniștii din domeniul marketing-ului Cristina Bazavan si Cristian China Birta vor oferi strategii de promovare pentru muzică și muzicieni. Promovarea brandului individual poate atrage surse noi de venit, spune Bogdan Naumovici, unul dintre cei mai apreciati publicitari romani.


Industria muzicală este un business ca oricare altul, mult mai creativ, o afacere prin care o echipă întreagă își câștigă banii. În România,  ca și pe alte plaiuri o echipă formată din profesioniști stau în spatele artiștilor, coordonând  activitățile de marketing și promovare. Artistul este acel vector de imagine care interpretează o melodie în manieră personală, se expune constant pentru a crea acel buzz ce duce în final la succes.


Spun aceste lucruri, deoarece nu sunt străină de acest subiect și am învățat mecanismele de funcționare. Prin generală, cântam în corul școlii, coordonat de profesoara mea de franceză. Nu cântam doar la evenimentele interne, ci aveam o expunere mai mare. Profesoara se gândea să ne instruiască și să ne arate tainele acestei meserii, din care am învățat foarte multe lucruri.


Meseria de artist nu este atât de simplă pe cât pare, în spatele unui zâmbet, al unei vestimentații și al unui playback se află multe ore de muncă în studio. Acum poate situația s-a schimbat, echipamentele din studio-uri sunt mult mai performante. Dar, prin 2007 la un studio local din Brașov, vocea, pot spune că era elementul care prima pentru o colaborare, acum văd că se prelucrează pe calculator orice voce. De asemenea, îmi aduc aminte de orele întregi petrecute în fiecare zi la studio, după școală. Nu aveam voie să mâncăm gras, poate doar un corn cu ciocolată și covrigi. Fără apă acidulată sau suc, apa plată era un deliciu, atunci când aveam de repetat la studio pentru înregistrarea CD-ului.  Tehnica de atunci era destul de simplă ca să spun așa, 10 microfoane, sisteme de sunet cu putere destul de mică, un mixer amplificat, boxe și cabluri de conectare. Acela a fost momentul când mi-am dat seama că este destul de greu să fii artist, să stai ore în șir, să repeți zeci de cântece și  să-ți planifici coregrafia. Cele mai frumoase momente erau cele în care performam, cântam în fața profesorilor de la școală, în fața brașovenilor la evenimentele din Piața Sfatului sau la Centrul Cultural Reduta. Urmau aplauzele numeroase, care răsunau în mintea noastră și ne motivau să mergem mai departe și să muncim ore întregi la studio pentru ei, pentru noi și pentru momente.


Despre un astfel de subiect legat de echipamentele de care are nevoie un artist, a vorbit și Cornel Ilie la o conferință. Cornel Ilie, solistul trupei Vunk dorește să investească mai multți bani în tehnologie și tehnica muzicală, să testeze produse de sonorizare, cât mai complexe pentru a face la fiecare concert un show de neuitat. Mă gândesc că nu este singurul artist, care se gândește cum să se perfecționeze și să facă  dintr-un concert o artă.


Spun artă, deoarece cântăreții preiau un anumit curent, asemenea scriitorilor. Artiștii sunt influențați de o anumită lumină în video, de elemente introduse în video(asemenea prafurilor de culoare) sau a aspectelor de ordin cultural. Muzica recurge la dezvoltarea anumitor senzații, de aceea se spune că poți face terapie prin muzică sau te poate irita o melodie fiind difuzată de foarte multe ori la TV sau radio. O melodie poate crea un buzz prin faptul că nu se află în playlistul nostru și nu se încadrează în genul nostru preferat, dar putem să fredonăm fiecare vers(deoarece îl ținem minte și recunoaștem melodia, implicit artistul în primele secunde, fiind difuzată de foarte multe ori și având notorietate) sau se numără printre melodiile noastre preferate și atunci intervin sentimentele.

E drept că  la mijlocul anilor 90, după apariția tehnologiei, industria muzicală a fost în continuă schimbare. Din punctul meu de vedere, schimbarea industriei muzicale românești a început prin anii 2000-2007 atunci când internetul a avut un impact mult mai mare asupra activităților de marketing. Artiștii fiind propulsați mult mai repede prin spectacole publice, difuzate la TV, prin implicarea constantă a Radio-ului, dar și prin apariția site-urilor web de încărcare a materialelor audio-video cum este brandul Youtube, ce aparține companiei Google sau Trilulilu.

Tehnologia a evoluat atât de mult încât streaming-ul pe baza de abonament face parte din viitorul industriei muzicale, în detrimentul CD-urilor. Invitații internaționali Frank Hessing, Götz Schneider-Rothaar si Thorsten Freese o să împărtășească informații esențiale despre cele două procese dezbătute în anul 2015, unul legat de copyright intentat celor de  PRS for Music celor de la Soundcloud si cel intentat gigantului Spotify. Cei trei invitați vor aborda un subiect destul de important pentru artiști, legat de cunoașterea drepturilor, de legile prin care își pot proteja materialele video și implicit brandul individual.

Streaming-ul muzical românesc este un alt subiect important, ce va fi atins de către Sergiu Biris, creatorul Trilulilu si Zonga, care o să vorbească despre cum funcționează acest sistem de redare în flux. Sergiu Biriș este recunoscut pentru succesul pe care l-a avut cu site-ul Trilulilu la lansare. 

Se spunea că Radio-ul o să piardă teren în fața internetului, dar acest lucru nu a fost posibil, deoarece radio-ul tradițional a fost extins și în online. Denis Florent o să ofere informații prețioase despre promovarea prin intermediul Radio-ului și despre orele cheie de difuzare. 

Una dintre poveștile de succes ale artiștilor de pa plaiul românesc este Vlad Irimia  cunoscut drept Tataee, membru fondator al trupei  BUG Mafia care o să dezvăluie  strategia de promovare online asupra carierei și cum a rezistat atât de mult timp pe piață.

Maria Voican, avocat roman de succes cu studii internaționale multiple în domeniul Proprietății Intelectuale  o să  povestească despre drepturile colectate de societăți special abilitate de la  UCMR-ADA la CREDIDAM. Modalitatea de funcționare  a acestor societăți din România în raport cu alte țări.


Irina Caraivan este creatoare unei paltforme de crowdfunding și o să ne ofere  mai multe amănunte legate de poveștile de succes featuring artisti români. Artiștii pot afla mai multe informații despre o altă posibilitate de a atrage venituri noi.


Un alt subiect important este cel legat de DJ-ul, omul care susține atmosfera cu muzică bună, de calitate, abordat de Robert Graur, unul dintre cei mai implicați oameni în această zonă a industriei muzicale. Dacă, noi suntem familiarizați cu DJ-ul de la club și mai puțin cu cel de pe scenă, Robert Graur ne povestește despre această meserie, care începe să aibă întâietate pe plaiul românesc, generând venituri.


Vă invit să participați la Mastering The Music Business, prima conferință dedicată industriei muzicale din România pentru a afla mai multe informații despre drepturile de autor, poveștile de succes și despre noile tehnologii apărute pe piață. Dacă activezi în domeniul muzical, nu uita să-ți achiziționezi biletul de pe Mastering The Music Business și să-ți rezervi locul în cadrul conferinței pe marina@starmanagement.ro .


1 comentarii:

 
Blogger Templates